هوش مصنوعی و داوری تجاری بین المللی

هوش مصنوعی و داوری تجاری بین المللی

در سال های اخیر، بحث های زیادی در مورد جایگاه فناوری برای کمک به ساده سازی و بهبود حل و فصل اختلافات، از جمله هوش مصنوعی (AI) وجود داشته است. از جمله کاربردهای بالقوه هوش مصنوعی در حل و فصل اختلافات می توان به تحلیل های پیش بینی کننده، بررسی اسناد، تجزیه و تحلیل شواهد و حتی حل و فصل اختلافات (از طریق به اصطلاح “داوران های هوش مصنوعی”) اشاره کرد.

گزارش شده است که یک دستیار داوری هوش مصنوعی که توسط کمیسیون داوری گوانگژو (GZAC) ایجاد شده است، به حل یک اختلاف تجاری بین دو طرف چینی کمک کرده است. گفته می شود این دستیار هوش مصنوعی گفته است: “جلسه رسیدگی امروز به پایان رسید. در حال حاضر داده های دادگاه را تجزیه و تحلیل می کنم و نظر من ظرف پنج دقیقه از طریق ایمیل به هیئت داوری ارسال خواهد شد.”

در حالی که چندین موسسه در مورد پتانسیل تصمیم گیری در مورد اختلافات از طریق تصمیم گیرندگان هوش مصنوعی بحث و گفتگو کرده اند، GZAC یکی از پیشگامان داوری آنلاین بوده و اولین آیین نامه داوری آنلاین خود را در سال ۲۰۱۵ راه اندازی کرد. گفته می شود دستیار هوش مصنوعی GZAC با نام ژونگ شیائومن با تکمیل وظایف آیینی، انجام ترجمه چند زبانه، شناسایی شواهد و وارد کردن دیدگاه ها و اظهارات به حل و فصل اختلافات کمک می کند.

استفاده از تصمیم گیرندگان هوش مصنوعی تا به امروز نسبتاً تئوری باقی مانده است – شاید به دلیل ملاحظات اخلاقی و حقوقی – اما این تصمیم ممکن است نشان دهنده آغاز یک تغییر بالقوه الگو در تصمیم گیری در مورد اختلافات باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp چت با ما | Chat with us